Rodiče, prosím, čtěte na stránce INFORMACE.
..........................................................................................................................................................................................................................
Slíbená pohádka o myšce, žabce a jiných zvířátkách. Tutu pohádku jsem poslouchala, když jsem byla tak malá jako vy, děti. :-)
Heller, J. B. - O zvířátkách a budce (1953).MP3 (11655168)
....................................................................................................................................................................................................................................
12. 11.
Dobrý den, milí rodiče a děti. Mohu napsat za děti, rodiče a učitele jedno velké HURÁ! Jsem moc ráda, že se příští týden s dětmi uvidím a začnu normální výuku. A vy rodiče si určitě oddychnete. Byla to pro nás náročná doba a já Vám všem moc děkuji za pomoc s výukou. Udělali jste velký kus práce. Nebudu Vás již stresovat společným setkáním přes PC v daný časový termín. Místo toho nahraji dětem ještě nějaké aktivity pro pobavení a zopakování učiva. Nebudeme začínat nové učivo. Tři dny, které nám zbývají do návratu k normální výuce, využijte, prosím, na docvičení a upevnění učiva. Použijte i nahraná videa a počítačové hry, které máte z předešlých dnů, pokud to Vašemu dítěti pomůže při procvičování.
Během dneška a zítřka Vám ještě vložím na stránky nějaké aktivity a také pracovní list na procvičení čtení. Pokud máte možnost - prosím, vytiskněte - jinak mohou děti trénovat rovnou z PC.
Úkoly k procvičení Vám zadám na 3 dny, rozložte si učivo podle Vašich možností.
ČTENÍ
Zkoušejte sluchově rozklad a sklad slabik, zahrejte si hru na "MIMOZEMŠŤANY".
ŽIVÁ ABECEDA
Str. 44, 45 - postupujte podle instrukcí na stránce. Děti by měly slabiky a slova přečíst alespoň 3x.
Procvičovat na PC mohou zde:
Vyberte dětem cvičení:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-1-trida/zrakove-vnimani
skolakov.eu/cesky-jazyk/1-trida/nez-zacneme-cist/sluchove-vnimani/hlasky-podle-obrazku/cviceni.html
.............................................................................................................................................................................................................................
PSANÍ
Jednotažky str. 26, 27
Na tabulku procvičovat horní smyčku ve správném tvaru.
V malém, mnou předepsaném sešitě, trénovat 3 řádky.
............................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
(Zde si trochu nového učiva zadáme, ale věřím, že dětu počítání zvládají v pohodě..)
Na tabulku trénovat č. 5
PRACOVNÍ SEŠIT
str. 32 - jeden den napsat velké tvary č.5, druhý den malé tvary.
Str. 33, 34 - početní spoje do 5. Tvořte dětem příklady i ústně - zatím jen na sčítání. Děti mohou znázorňovat na počítadle nebo na prstech.
Na PC mohou děti trénovat zde:
skolicka6.sweb.cz/POCITAME/POCITAME1.htm
www.naucsepocitat.cz/compare/?max=5&zero=yes
www.naucsepocitat.cz/decomp/?max=5
...........................................................................................................................................................................................................
ČJS
děti se mohou podívat na výuková videa - učit se budeme společně příští týden.
www.youtube.com/watch?v=jq0ifYqQyz8
Můžete si zahrát pexeso:
www.pexeso.net/lesni-zvirata/06150
__________________________________________________________________________________________________________________________________
10. 11. a 11. 11.
Srdečně Vás zdravím milí rodiče a děti. Přečtěte si, prosím, zprávu na str. INFORMACE.
Dnes si zadáme učivo na dva dny - rozdělíte si ho podle Vašich možností a potřeb Vašeho dítěte.
ČTENÍ
Začneme probírat písmeno I,i.
Pusťte, prosím, dětem úvodní video:
Dotaz pro pozorné děti: Ve které části videa udělala paní učitelka chybu? :-)
Na nácvik čtení je dobré pustit dětem video opakovaně.
ŹIVÁ BECEDA
Str. 42, 43 - postupujte podle instrukcí dole na stránce.
Procvičovat píseno I,i mohou děti zde: Prosím, přečtěte dětem instrukce u videa.
rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/pismenoi1.htm
rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/pismenoi2.htm
rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/pismenoi3.htm
Diktát písmen - prosím, aby měly děti na stole připravené: vytištěnou tabulku, zásobník s písmeny a zakládací folii. Postupujte podle instrukcí ve ideu:
www.youtube.com/watch?v=HlQBc1797kI
Hra LENTIKY Děti si připraví krabičku s body - 10 bodů si nachystají před sebe. Postupujte podle instrukcí ve videu:
www.youtube.com/watch?v=89ERkjFt2h8
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PSANÍ
Uvolnit ruce básničkou DEŠTÍK.
Znovu si prohlédněte instruktážní video: youtu.be/jnUeCC3A714
Děti zkusí cvik samy na tabulku - zda už pochopily správný zápis cviku.
VELKÁ PÍSANKA str. 37 - dokončit. Píšeme tužkou č. 2
Mnou předepsaný sešit - dvě strany těchto cviků. (rozložit do 2 dnů)
Jednotažky str. 25
.......................................................................................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
Procvičujte počítání do 4 zde:
skolakov.eu/matematika-1-trida/scitani-a-odcitani-do-4
Vyzkoušejte cvičení pode Vašich časových možností. Úkoly rozložte do 2 dnů.
PRACOVNÍ SEŠIT dokončit str. 31
VELKÁ PÍSANKA ze zadní části str. 12 podle vzoru na prvním řádku opsat sloupeček příkladů.
Druhý den:
VELKÁ PÍSANKA zadní str. 5 začneme nácvik číslice 5. Velké pětky obtahují děti mnohokrát pastelkou - píšeme podle instrukce v první modré pětce.
Poslední dva řádky tužkou č. 2
__________________________________________________________________________________________________________________________________
9. 11.
Dobrý den, milí rodiče a děti, vítám vás všechny po víkendu. Doufám, že jste si všichni odpočinuli a využili krásných slunečných dnů pro pobyt v přírodě. Zadáme si učivo na dnešní den.
ČTENÍ
Dnes ještě budeme procvičovat a opakovat čtení s písmenem U,u. (Někteří píšete, že děti nestíhají, tak dáme více času na opakování a procvičování - důležité je mít pevný základ...)
Zahrejte si hru na "Mimozemšťany " - použijte i skládácí abecedu - řekněte dítěti rozložené slovo a pokud ho nezvládne složit bez vizuální opory, bude si vyskládávat písmena podle Vašeho diktátu a pak zkusí slovo přečíst. Skládejte slova: pusa, maso, Pepa, Ola, sůl, lupa, máma, pole.
Prosím, pusťte dětem znovu tato videa:
Čtení slabik:
Čtení slov:
Čtení vět:
ŽIVÁ ABECEDA str. 40 a 41 - zopakovat čtení slabik a slov.
Procvičovat na PC mohou děti samy zde:
skolicka6.sweb.cz/CTEMESLABIKY/HLEDAMESLABIKY1.htm
skolicka6.sweb.cz/CTEMESLABIKY/HLEDAMESLABIKY1.htm
Některá slova jsou obtížnější - ať se děti netrápí tím, že je ještě nezvládnou přečíst.
Nemusíte dělat vše, pokud nestíháte. Každý má jiné možnosti. Důležité je, aby děti učivo zvládaly.
............................................................................................................................................................................................................................
PSANÍ
Uvolnit ruce s básničkou : Deštík.
Jednotažky str 24 - obtahovat volně, plynule. (Před psaním nevybarvovat.)
Připomenout na tabulku cvik ze str. 31 v Písance - stačí napsat 1 - 2 řádky.
V malém mnou předepsaném sešitě 3 řádky těchto cviků. (Tuším, že jsou na 2. straně.)
Po přestávce prohlédnou instruktážní video:
Velká písanka str. 36 - obtahovat několikrát pastelkou předepsaný cvik.
Str. 37 - tužkou č. 2 obtahovat první dva řádky. Prosím, dbejte na správné držení tužky a uvolněnou ruku při psaní. (Podložený 3. prstík pod tužkou, tužka směřuje k rameni, při psaní se pohybují i prstíky.)
.............................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
Procvičování učiva na PC - přiřazování počtu prvků k číslu a čísla k počtu prvků. (Děti si budou zároveň procvičovat práci na PC. Pokud máte možnost, doporučuji připojit k notebooku myš. ) Prosím o vysvětlení dětem, jak s myší pracovat.)
www.naucsepocitat.cz/numbertodice/
www.naucsepocitat.cz/dicetonumber/?not=5
Interaktivní počítadlo: www.naucsepocitat.cz/numbertodice/
Všechny kuličky posuneme vpravo. Děti směrem doleva budou posunovat kuličky podle instrukcí:
Příklady na sčítání : Pracujeme v horní řadě.
Př.: 1 + 1 děti znázorňují pomocí kuliček, pak řeknou celý příklad a vypočítají. 2 + 1, 2 + 2 .....
Porovnávání čísel: Pracujeme v obou řádcích.
Př.: V horním řádku posuň 3 kuličky, ve spodním 1 kuličku. Řekni příklad: 3 je větší než 1. Tvořte obdobné úlohy. Můžete využít i domácí počítadlo, pokud nemáte možnost pustit dítě k PC.
Na tabulku připomenout několik čtverek.
V malém sešitě dopsat tužkou č. 2 tři řádky čtverek.
PRACOVNÍ SEŠIT str. 31/1,2
................................................................................................................................................................................................................................................
ČJS
Zopakovat ovoce a zeleninu můžete zde:
skolicka6.sweb.cz/OVOCEZELENINA/TEST1.htm
Zahrejte si pexeso: Děti pojmenovávají při hře obrázky.
www.pexeso.net/online-hra?lang=cs&code=0201B&size=48&p1name=%c4%8clov%c4%9bk
Zkuste test na poznávání stromů - dítě nemusí uhádnout vše. (Pro prvňáčky toho moc na PC v nabídce není... )
rysava.websnadno.cz/prvouka_2.roc/podzim_les1.htm
...............................................................................................................................................................................................................................
6. 11.
Dobrý den, milí rodiče, a děti, děkuji vám za vaše včerejší odpovědi a nezlobte se, že hned nereaguji - je vás moc a já se v první řadě potřebuji naučit pracovat s technikou a točit dětem videa. Včera jsem našla program na úpravu videí, vše jsem zvládla po několika hodinách práce stylem pokus - omyl. :-) První pokusné video se mi uložilo, druhé výukové už ne, i při opakovaných pokusech. Musím vám tedy vložit videa po částech a některá nedokončená. Pokud někdo máte zkušenosti s úpravou a stříháním videí a znáte program, který je volně ke stažení, budu vám vděčná za radu. Já jsem pracovala ve VIDEO PAD. Videa se vám budou na stránky ukládat během dopoledne...V noci se neuložily...
Přeji Vám všem hezký víkend- hlavně si všichni odpočiňte - doba je náročná pro všechny. :-)
ČTENÍ
Zopakujeme si učivo pomocí videí:
Čtení slabik:
Čtení slov:
Čtení vět:
ŽIVÁ ABECEDA
str. 41 - podle instrukcí na stránce.
U posledního cvičení - u fialového balónku si můžete zahrát s dětmi hru - děti si přečtou slova na tričku a pak budete číst slova vy - dítě slovo na tričku vyhledá a podle vašeho zadání vybarví slovo vámi určenou barvou - každé slovo jiná barva. Potom můžete zadávat dětem úkol: Přečti zelené slovo v prvním tričku, žluté slovo v posledním tričku....
..........................................................................................................................................................
PSANÍ
Rozcvičíme si ruce s básničkou "Deštík".
Jednotažky str. 23. (Obrázek si děti mohou vybarvit až po nácviku psaní - unavily by si ruku.)
V malém sešitě, který mají děti ode mne předepsaný, ostrouhanu tužkou č. 2 napíší druhou polovinu první strany.
..............................................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
Prosím, zadávejte dětem příklady na sčítní do 4. Děti je mohou znázorňovat pomocí svých připravených "bodů".
PRACOVNÍ SEŠIT str. 28 / 2 procvičit psaní 4. Doporučuji nejdříve vyzkoušet na tabulku.
str. 30 / 1 vymyslet k obrázku slovní úlohu. 30/ 2 zapsat př. na sčítání, 30 / 3 domalovat tečky do dominové kostky - správným způsobem, jak domino vpadá.
30 / 4 - tvořte a zapisujte příklady na sčítání - pozor, prosím, na úhledné psaní číslic a správné rozestupy. Děti píší podle vzorového prvního příkladu. Děti vyhledávají příklady v obrázku a zapisují k černobílé ikonce.Př.: Dva stromy jsou na obrázku vpředu, jeden vzadu. 2 + 1 = 3
Po odpočinku napíší v malém sešitě 3 řádky čtverek.
.................................................................................................................................................................................................................
Víkendový úkol pro šikuly (dobrovolný)
Pokud půjdeš o víkendu na procházku, hledej na zemi hezky zbarvené listy ze stromů. Doma obkresli tužkou jejich tvary na zadní stranu velkého modrého sešitu, kam vám předepisuji psaní. Pozoruj list a do svého nakresleného listu zkus nakreslit žilky podle skutečného listu. Celou kresbu obtáhni černým fixem. Políčka zkus vyplnit vzorky v podzimních barvách. Pokud ti list nepůjde obkreslit, popros rodiče o pomoc. Těším se na tvůj obrázek.
____________________________________________________________________________________________________________________
5. 11.
Dobrý den, milí rodiče a děti. Děkuji vám všem, kteří jste mi odpověděli na dotazy a omlouvám se, že už Vám nestíhám všem víceslovně odpovídat. Většinou Vás trápí skládání slov z hlásek - děti to zatím neslyší a nejde jim to. Nezoufejte, zkoušejte dál - časem to půjde. Není to na známky, ale proto, aby děti pochopily skládání a čtení slov.
ČTENÍ
Pro zopakování použijte výukové video. Omlouvám se, že je hodiny jen polovina, i když jsem ji odučila celou :-( - došla baterka :-(, hodinu dětem dotočím dnes.
ŽIVÁ ABECEDA str. 40 - procvičovat čtení podle instrukcí dole na stránce.
................................................................................................................................................................................................................................
PSANÍ
Jednotažky str 22
V malém sešitě, který mají děti ode mne předepsaný, - ostrouhanu tužkou č. 2 napíší polovinu první strany. (Do tohoto sešitu jsme zatím ještě nepsali.)
............................................................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
Prosím, říkejte dětem příklady na sčítání - všechny spoje do 4, které jsme se naučili. Děti odpovídají nebo zvedají kartičky.
UČEBNICE str. 28 - pět řádků s velkými 4. Nejdříve doporučuji vyzkoušet na tabulku a připomenout i ostatní probrané číslice.
str. 29 - dokončit stranu
....................................................................................................................................................................................................................
ČJS
Děti si procvičí učivo pomocí videí:
Připraví si na stůl krabičku s body a hodnotící tabulku. Vyzkoušíme první vědomostní test.
Pak se podívají na videa na téma: Les
Stromy:
Houby:
Prosím, čtěte stranu Informace.
___________________________________________________________________________________
4.11.
Dobrý den, milí rodiče a děti, dnes si vyzkoušíme první výuková videa. Tato videa jsou natočena pouze pro potřeby naší třídy. Prosím, nešiřte tato videa dál. Děkuji. (Buďte, prosím, shovívaví, protože pro nás kantory je to nová a náročná práce, kterou jsme nikdy nedělali a nemáme potřebnou techniku - točíme na vlastní notebooky, fotoaparáty, kamery... podle toho také vypadá kvalita natočeného záznamu. Ale v dnešní době je lepší něco než nic.) Hezký den Vám všem.
Prosím, sledujte dnešní web i odpoledne, budu Vám tam vkládat ještě nějaké informace.
Úvodní video: Pozdrav ze třídy
ČTENÍ
Zopakujeme si básničky, písmena, slabiky a slova
Pusťte si video:
ŽIVÁ ABECEDA: Podle instrukcí na str. 39
..........................................................................................................................................................................................................
PSANÍ
Jednotažky str. 21 Uvolnit ruku s básničkou "Deštík", pak obtahovat plynulým pohybem obrázek. (Vymalovat podle zájmu dítěte až po nácviku psaní,)
Ve velkém modrém sešitě natrénovat druhou stranu včerejších cviků - spojený dolní a horní zátrh.
...................................................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
V malém sešitě docvičit 3 řádky trojek
Prosím, mezi jednotlivými nácviky psaní dělejte dětem odpočinek. (Ve škole bychom psali ve 3 vyučovacích hodinách.)
Dnes se budeme učit číslici 4 a počítání do 4.
Instrukce:
Ze své krabičky, kterou máš nachystanou pro výuku, napočítej 4 předměty.
Ukaž si 4 prsty.
Najdi doma 4 stejné věci.
Nachystej si před sebe 4 předměty a tvoř příklady na sčítání pomocí znázornění: o + ooo, oo + oo, ooo + o
Učebnice str. 28
přečíst básničku, prohlédnou si číslici 4 (Tištěná a psaná se liší!)
V prvním řádku najít pěkně napsané čtverky - udělat pod ně červený puntík.
(Do učebnice zatím čtverky nenacvičujeme.)
PÍSANKA
- zadní str. 4 - obtahovat čtverky - velké tvary pastelkou, menší tvary tužkou.
Učebnice str. 29/ 1, 2, 3 - tvořit slovní úlohy, zapsat příklad.
_____________________________________________________________________________________________________________________
3. 11.
Dobrý den, milí rodiče a děti. Vysvětlím vám učivo na dnešní den. Slíbená videa připravím, ale na dnešní den to ještě nešlo, i když jsem se snažila - nejsem zdravá. Hned jak mi bude lépe, budu natáčet. Děkuji za pochopení.
ČTENÍ
Dnes si vyvodíme písmenko U,u Prosím, řekněte dětem básničku:
Umyvadlo jen se třpytí,
ukaž jak se umíš mýti,
ať se v něm tvé ručičky
lesknou jak dvě rybičky.
Děti se básničku naučí a předvádí, jak si umývají ruce. Popovídejte si, kdy je třeba si ruce umývat a proč je to důležité.
Spojovat slabiky z dvojic hlásek - pomáháme si rukama - děti znají M - U MU L - U LU S - U SU P - U PU....
ŽIVÁ ABECEDA str. 38 - děti podle zadání několikrát ukazují ve žlutém rámečku tiskací a psací u.
Vedle v básničce zakroužkovat všechna u. V obrázku hledají pojmenování, ve kterém slyší u (ruce, čumáček, ucho, pruhy...)
Pak děti pojmenují obrázky a přečtou písmena - opět zakroužkují všechna u.
Příběh, proč se nad u píše někdy čárka a někdy kroužek: Písmenko malé u bylo trochu pyšné a závistivé. Závidělo písmenku á a písmenku ó, že mají čárku a řeklo si, že ono bude mít něco víc - bude mít čárku i kroužek. A to se mu také splnilo. Ale pak si nevědělo rady, kdy si má nad sebe dát kroužek, a kdy čárku. Tak si určilo pravidlo. Pokud jste malí detektivové, můžete se pokusit pravidlo vypátrat. Poproste maminku, aby vám půjčila nějakou knihu a pátrejte....
V ŽA vymalujte obrázek s u, ů, ú, U, Ú
Pojmenujte děti na obrázku - zkuste vymyslet jména, ve kterých je U,u ( Uršula, Lukáš, Růženka, Kuba, Bohuš, Maruška....)Říkejte, kde děti stojí: u stolu, u dveří....doma se děti budou stavět k nějaké věci a říkají u čeho stojí.
V ŽA na str. 51,52 a 53 vystřihněte, prosím, dětem kartičky - děti budou přikládat k písmenům, která už znají, obrázky, které začínají na dané písmeno nebo obrázky s daným písmenem uprostřed slova.
....................................................................................................................................................................................................................................
PSANÍ
Uvolnit ruku s básničkou Deštík.
Jednotažky str. 20
Ve velké písance dokončíme cviky na str. 35 - poslední dva předepsané řádky. Můžete zkusit cvik i na poslední řádek. Nejdříve cvik několikrát obtahovat. Prosím, pozor na správný sklon středové čáry.
Mezi cvičeními prosím, udělejte pauzu.
V modrém velkém cvičném sešitě celou jednu stranu stejných předepsaných cviků.
......................................................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
Zopakujeme příklady s kartičkami: Které číslo je hned před..., hned za..., které je větší než...menší než...o jednu větší než...o jednu menší než....
Děti zkusí z předmětů kolem sebe znázorňovat příklady na sčítání. Př.: dvě pastelky + jedna pastelka = tři pastelky
PS str. 26 / 2 píšeme lehce tužkou č. 2
Po přestávce a odpočinku ruky napsat 3 řádky trojek v malém sešitě do M.
_______________________________________________________________________________________
Tabulka ke stažení, kde si budou děti zaznamenávat svoje úspěchy.
__________________________________________________________________________________________________--
2. 11.
Dobrý den, milí rodiče a děti. Vítám vás po prázdninách - bohužel opět touto cestou... Chválím všechny děti, že poctivě pracovaly a Vám rodičům děkuji za pomoc. Potěšily mě dopisy mnohých z vás a děkuji za zaslané fotografie. Moc prosím rodiče, kteří se mi za celou dobu neozvali, aby mi krátce sdělili, jak dětem jde učivo, zda děti všemu rozumí a jestli máte možnost dát dětem k užívání PC, aby děti mohly sledovat nahraná videa.
Protože domácí výuka pokračuje, pokusím se pozměnit styl výuky. Kromě písemně vysvětleného učiva budu vkládat natočená videa, kde dětem učivo přiblížím a vysvětlím. Děti budou dostávat i drobné úkoly a zapisovat si svoje úspěchy, aby byly trochu motivované do práce. Budu zadávat dětem i malé výtvarné a tvořivé úkoly - tak, aby to vás rodiče nezatížilo a děti si ukrátily dlouhou chvíli.
Prosím Vás, abyste dětem nachystali nějaký kelímek nebo krabičku a do nich vložili cca 15 stejných drobných předmětů - budou to body za splněné úkoly. ( př. drobné kostky ze stavebnice, korálky, kuličky, fazolky.....) Děti budou pracovat se mnou podle instrukcí na videu a za správné odpovědi získávat body. Svůj úspěch si pak zaznamenají do tabulky. Tabulku vám připravím k vytisknutí.(Pokud doma nemáte tiskárnu, zkuste, prosím, tabulku podle vzoru nakreslit - děkuji.)
UĆIVO
Po prázdninách si děti zopakují a připomenou co se naučily.
ČTENÍ
Zopakovat básničku: Padá lupen po lupenu. Mohou si zopakovat i ostatní básničky, které se učily.
ŽIVÁ ABECEDA - přečíst slabiky a slova na str. 36 a 37
................................................................................................................................................................................
PSANÍ
Jednotažky - obtáhnout obrázek na str. 19
Na tabulku připomenout všechny probrané tvary- podle písanky str. 30,32,34
...................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
Připomenout na tabulku psaní 1, 2, 3.
Práce s kartičkami - které číslo je hned před...hned za...větší než.... menší než....
Dítě zkusí vymýšlet slovní úlohy na sčítání do 2 a do 3.
..................................................................................................................................................................................................................................
PRVOUKA
Začneme probírat téma Les
Děti si prohlédnout instruktážní videa a pak se budou učit poznávat stromy v učebnici na str. 20 a 21.
Videa:
https://www.youtube.com/watch?v=Bem_DoIeAZc
https://www.youtube.com/watch?v=FmaQIrkmEvg
https://www.youtube.com/watch?v=vBmVDThqNVQ
_____________________________________________________________________________________________________
22. 10. a 23. 10.
ČTENÍ
Toto učivo máte na dva dny
Zopakujte si básničku : Padá lupen po lupenu.
Zahrejte si hru na "Mimozemšťany" rozkládejte slova na hlásky, děti hádají, co jste řekli za slovo. Př.: L-I-Š-K-A LIŠKA
Říkejte dětem 2 hlásky- děti je spojují do slabiky: T - A TA, V - U VU...... Pokud děti už dobře skládají jednoduché slabiky, můžete přidat skládání slabik ze tří písmen: Př.: S-V-A SVA K-L-O KLO V-R-A VRA H-R-A HRA....děti mohou vymýšlet, které slovo na slabiku začíná.
ŽIVÁ ABECDA str. 37 postupujte podle instrukcí dole na stránce. Děti si druhý den čtení stránky zopakují. U čtení slov si děti udělají pastelkou obloučky pod jednotlivými slabikami, aby věděly, jak slovo rozkládáme na slabiky. malá ma-lá (oblouček pod ma a oblouček pod la) Slabiky a slova přečíst několikrát.
Využijte práci se skládací abecedou - děti skládají písmena podle vašich instrukcí. Můžete si zahrát hru: Děti si vyberou skupinu písmen podle vašeho zadání a poskládají z nich slovo:
Á E L - LÁME, L A E - ELA, O S A M - MASO E P S - PES
Pro šikuly: L A S M Á SALÁM L O M S Á MÁSLO A P L A M PALMA nebo LAMPA
.......................................................................................................................................................................................................
PSANÍ
Děti si uvolní ruce s básničkou "Deštík".
V jednotažkách si obtáhnou obrázek na str. 17, zítra str. 18. (Pokud si děti chtějí obrázky vymalovat - tak až po nácviku psacích cviků - měly by unavenou ruku.)
Na tabulce připomenou spodní zátrh - pozor na správné psaní cviku - mírně šikmo dolů, zatočit a více šikmo doprava.
Pak v mnou předepsaném modrém sešitě stranu s těmito předepsanými cviky.
Zítra stejným způsobem procvičit druhou stranu.
Prosím, dbejte na uvolněnou ruku a lehké psaní.
..............................................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
Procvičování s kartičkami - jako v minulých dnech: Které číslo je hned před čtverkou, za dvojkou.....o jednu větší, o jednu menší. Skládat příklady se znaménkem rovnosti a nerovnosti.
Na tabulku připomenout psaní číslice 2.
V malém sešitě napsat druhou polovinu mnou předepsaných dvojek. Lehce, ostrouhanou tužkou č. 2
Začneme procvičovat nejnáročnější číslici - trojku Ze zadní strany ve fialové písance mnohokrát pastelkami obtahovat velké předepsané číslice. (pomáhám dětem slovně: Vytoč menší hlavičku, přidej větší tělíčko.) Poslední dva řádky už napsat tužkou č. 2.
PROSÍM, MEZI NÁCVIKY PSANÍ DĚLEJTE ČASOVÉ ODSTUPY, AŤ DĚTI NEMAJÍ PŘETÍŽENOU RUKU. (Svačinku, pohrát si, zacvičit si, poslechnout pohádku...neměly by si mezi psaním kreslit.)
Druhý den
procvičit trojky na tabulce, potom
v pracovním sešitě na str. 26 napsat 5 velkých řádků. Lehce tužkou. Pozor na správný tvar a sklon.
(Nezoufejte, že to u mnohých dětí nepůjde snadno, trojka je těžká číslice. Chce to po chvílích trénovat a opravovat správný tvar.Děti mohou znovu trojky obtahovat ve fialové písance, aby si tvar zapamatovaly.)
str. 27 podle instrukcí u příkladů.
..........................................................................................................................................................................................................
ČJS
Zopakujte si s dětmi názvy ovoce a zeleniny.
Můžete si zahrát hru: Říkejte dětem názvy ovoce a zeleniny - děti je správně zařazují.
Nebo zadání: Vymysli zeleninu na písmeno R, S, C......Vymysli ovoce na písmeno B, M, A.....
Pracovní učebnice - Prvouka str. 18/ 1,2 podle instrukcí.
K procvičení můžete použít také pracovní listy s ovocem a zeleninou, které děti vymalovávaly.
....................................................................................................................................................................................................................
Milí rodiče, všem vám moc děkuj za spolupráci a pomoc mně i vašim dětem. O prázdninách, které máme před sebou, si všichni odpočiňte a načerpejte síly. Moc vás poprosím, abyste s dětmi občas připomněli písmena a naučené cviky - zopakovat na tabulce. Aby děti to, co se pracně naučily, po devíti dnech volna nezapomněly.
Děkuji všem rodičům, kteří se mi ozvali se zpětnou vazbou jak jim jde domácí výuka. Moc prosím i vás, rodiče, kteří jste se mi neozvali, abyste v několika větách zhodnotili, co vám doma šlo a co vázlo, abych věděla, co mám pro děti připravit k procvičení po prázdninách. Pevně doufám, že se s dětmi 2.11. uvidím ve škole. Pokud by se během prázdnin schylovalo k tomu, že školy i pro prvňáčky zůstanou zavřené, dejte mi, prosím, vědět, zda máte možnost dát k dispozici dětem PC, abych jim mohla natočit nějaká instruktážní videa, která by si děti mohly opakovaně přehrát. Děkuji.
Doba je, jaká je, a nám nezbývá, než ji respektovat. Zloba, rozhořčení, nespokojenost, strach....velkou měrou oslabují imunitní systém, který teď ze všeho nejvíce potřebujeme mít v pořádku. Snažte se být i s dětmi v klidu a v pohodě, i když věřím, že je mnoho z vás ve velmi těžké situaci.(Já také...)
Všechny děti moc pozdravuji, chválím je za to, že doma pěkně a pečlivě pracovaly, a moc se na ně těším po prázdninách.
_______________________________________________________________________________________________________________________
21. 10.
ČTENÍ
Děti si připomenou básničku : Padá lupen po lupenu. Děti ji mohou rytmicky vytleskat.
Vymýšlet slova, která začínají na P. (Hraji s dětmi hru: Co je potřeba, aby se večer dobře usínalo a začíná to na P? Děti 2. třídy, které si výrazy zapisovaly, jich vymyslely17! Dospělí při večerní zábavě došli na číslo 25! :-) - trochu pro zasmání v této nepříjemné době.)
ŽA str. 36 podle instrukcí číst slabiky a doplňovat slova.
Využijte skládácí abecedu a zadejte dětem diktát písmen dle vlastního výběru. Můžete skládat i slabiky, děti je pak přečtou.
Na procvičení mohou děti dle Vašeho barevného zadání vyhledávat a kroužkovat probraná písmena třeba v letácích, nebo v časopisech.....(není to úkol, jen doporučení )
.................................................................................................................................................................................................................................
PSANÍ
Uvolnit ruku s básničkou Ťuká, ťuká deštík.
Otáhnout jednotažku na str. 16 v červeném sešitě.
Na tabulku si připomenou dolní zátrh.
Pak v Písance na str. 35 obtáhnout a dopsat 4 řádky. Píšeme tužkou č. 2
.............................................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
Děti budou pracovat s číselnými kartičkami. Prosím, zadávejte jim příklady typu: Které číslo je hned za trojkou, hned před dvojkou..... které číslo je větší než...Které číslo je menší než...Děti z kartiček budou skládat samy své příklady na porovnávání se znakem větší, menší, rovná se a budou je správně číst - vždy z levé strany.
Na tabulku si děti připomenou psaní číslice 2.
Pak ostrouhanou tužkou č. 2 napíší 3 řádky trojek v malém sešitě do matematiky, který jsem jim předepsala. Prosím, dbejte na správný tvar dvojek, sklon číslic a lehké psaní. Při psaní se dětem musí pohybovat prstíky.
Na PC můžete procvičovat zde:
skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-3/prochazka-v-zoo/pocitame.html
skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-3/hlemyzdi-zavody/priklady1.htm
Omlouvám se vám za možné chyby a výpadky písmen...Tento krátký text píšu od 6,00 hod. Hrozně se seká internet.
________________________________________________________________________________________________________________
Dobrý den, milí rodiče a děti, zdravím vás všechny po víkendu. Doufám, že jste si trochu odpočinuli, a že děti zvládly to, co jsme si zadali na čtvrtek a pátek. Dnes si zadáme úkoly na pondělí a úterý.
Pokud byste potřebovali něco vysvětlit, nebo měli nějaký dotaz, pište mi na mail: blazikova@zstravnik.cz
20. 10.
ČTENÍ
Připomeňte si básničku: Padá lupen po lupenu...
ŹIVÁ ABECEDA str, 34 - připomenout písmeno P,p.
Str. 35 /1 přikládat do rámečků u obrázku vystříhaná písmena p - do té části, kde je ve slově p slyšet. (Na začátku, uprostřed nebo na konci.)
34/2 Do modrých mřížek poskládat písmena, která už známe. Určit správnou polohu písmena ve slově. Slovo nejdříve ústně rozložit na hl ásky - L-E-P- Í P-E-S
34/3 podle instrukce dole na stránce.
36/1,2 (červený a zelený balónek) číst slabiky.
Ze skládací abecedy poskládat písmena do 4 řádků: P - e - p - a (diktujte po písmenech: velké P, malé e......)
p - o - l - e
m - a - l - é
E - l - a děti pak zkusí poskládaná slova přečíst
....................................................................................................................................................................................................................
PSANÍ
Uvolnit ruce říkankou: Ťuká, ťuká deštík....
Písanka str. 34 přečíst básničku (Můžete ji ve čtení využít na vyhledávání a barevné kroužkování probraných písmen...a, e, o, m, s, p, l)
Obtahovat několikrát pastelkou předepsané dolní zátrhy.
Důležité: Začíná se mírně šikmo rovně dolů, a více šikmo ven. Nikdy děti nesmí obtahovat cvik zprava doleva.
Děti mohou po odpočinku zkoušet i na tabulku.
Prosím, dbejte na správné držení tužky - třetí prst je podložený pod tužkou. Uvolněnou ruku a pohyb prstíků při psaní směrem dolů a nahoru.
..................................................................................................................................................................................................
MATEMATIKA
Na tabulku si děti připomenou psaní číslice 2.
Pak v PS na str. 23/2 psát lehce ostrouhanou tužkou č. 2. Snažit se dodržovat rovnoměrné mezery mezi číslicemi. (Tak, aby šla mezi číslice pomyslně napsat ještě jedna dvojka.)
PS str. 24 - tvořit slovní úlohy k obrázkům a zapsat příklady.
Na počítači můžete trénovat zde:
_____________________________________________________________________________________________________________________________
19. 10.
ČTENÍ Zopakujte, prosím, s dětmi sluchové skládání slabik - př.: m-a ma, t-e te.....
Zopakujte čtení slabik v Živé abecedě na str. 32
Dnes si vyvodíme písmeno P, p:
Řekněte dětem básničku: Padá lupen po lupenu,
Pepa stojí pod lípou,
pojďte děti, pojďte honem
penízky se posypou.
Pod lípou je kupa dětí,
pomáhají Pepovi,
potom spolu nakupují za penízek lipový.
Děti určí, která hláska je v básničce nejvíce slyšet.
Zahrejte si hru - děti položí hlavu na stůl a zvednou ji jen tehdy, pokud uslyší ve slovech, která dětem budete říkat, hlásku p.
ŽIVÁ ABECEDA str. 34
Děti ukazují velké tiskací P, malé tiskací p, velké psací p a malé psací p.
Přečtete dětem básničku - děti v ní zakroužkují červeně všechna P, p.
V obrázku vedle básničky vymyslet jména pro partu dětí a najít, co v obrázku začíná na P- vymalovat. (parta, pěšina, pes, proužky,..
Podle instrukcí v učebnici dokončete stránku.
...........................................................................................................................................................................................................................
PSANÍ Děti si řeknou básničku a uvolní ruku : Ťuká ťuká deštíček....
V červeném sešitě obtáhnou jednotažku na str. 15
Na tabulku, prosím, zopakujte cviky, které jsme se už naučili. Připomeňte dětem správné psaní tvarů. Tvar ve fialové písance na str. 30 a 32.
Pak ve velkém modrém sešitě děti napíší druhou stranu horních oblouků. (zátrhů)
Prosím, aby si děti udělaly časový odstup - do modrého sešitu pište až po odpočinku. Děti by si přetížily ruku.
...........................................................................................................................................................................................................................................................
ČJS Zopakujte s dětmi druhy zeleniny. Použijte omalovánku, kterou děti dostaly ode mne a mají v ní vymalovanou všechnu zeleninu. Ať vám pojmenovávají zeleninu v prvním řádku, druhém sloupci, pátém řádku.....(děti si tak procvičí i orientaci - řádek x sloupec.)
Začneme se učit OVOCE a ořechy
Pracovní učebnice str. 17 /1,2,3 Přečtěte dětem hádanky - děti hádají.
Pojmenovat ovoce na stromech, které se sklízí na podzim. Pokud máte doma - rozkrojit, prozkoumat, očichat, ochutnat. :-)
V omalovánce, kde mají děti vymalovanou zeleninu, vybarví i ovoce a pojmenují.
Procvičovat na PC můžete zde:
video: www.youtube.com/watch?v=0NtHRRd8sUg
www.youtube.com/watch?v=PZmQF07ja-0
k procvičení: skolicka6.sweb.cz/OVOCEZELENINA/TEST5.htm
__________________________________________________________________________________________________________________